اطلاعاتی در خصوص دین بهاییت

اخبار بهایی و اخبار جامعه بهائیت احکام بهائی آیین بهائی باورهای بهائیون زندانیان بهائی زندانیان بهایی کتب بهائی دانلود آثار بهائی قبله بهاییون قبله بهائیون تقویم بهائی سالنامه بهاییون حضرت بهاء الله حضرت عبدالبهاء شوقی فیس بوک جمهوری اسلامی اعدام خودکشی

یکشنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۵

بیانیه جامعه بهائی یمن در پی بازداشت ۶۷ مرد و زن و کودک


به گزارش بازداشت جامعه بهایی یمن در پی بازداشت تعداد زیادی از شهروندان یمن بیانیه ای صادر کرد که مضمون آن به شرح زیر است :

به نام خداوند بخشایشگر مهربان
برادران و خواهران عزیز:
ما بهاییان یمن در این سرزمین پر برکت زندگی می کنیم و از تعالیم بهایی می آموزیم که وطن همان وطن قلوب است و بهایی به انسانیت عشق می ورزد و به جمیع عالم خدمت می کند و برای رسیدن به وحدت و صلح و برادری و عشق میان مردم می کوشد.ما با این دیدگاه زندگی می کنیم ، و از هر لحظه برای ارائه خدمات مناسب و معقول به جامعه و مردم عزیز مان استفاده می کنیم.
بدین منظور یک اردوگاه جوانان از تاریخ 3 تا 10 / اوت 2016 میلادی جهت ارتقاء فرهنگ ، ارزشهای اخلاقی و خدمات جوانان سازمان دادیم . هدف این مجموعه تربیت شهروند خوب بر اساس روحیه داوطلبی و تحکیم وحدت و تقویت احساسات انسانی بین مردم و اصلاح قوای خلاق نهفته در ذهن جوانان برای خدمت به جامعه است.
جوانان روز پایانی را صرف بحث بر روی اقدامات داوطلبانه در اردوگاه جهت توسعه در ایمنی و هماهنگی نمودند.تا اینکه افراد مسلح با لباس نظامی نقابدار به ایشان حمله کردند. چنانکه گویی به یک باند تروریستی یورش برده اند که قصد کودتای نظامی داشته است. آنها اقدام به بازداشت 67 جوان (مرد و زن) و کودکان (10-15 سال) بدون رعایت حرمت برای زنان و کودکان نمودند که نیمی از ایشان از بهاییان بودند.سپس آنها به زندان امنیت ملی منتقل شدند که هنوز تعداد زیادی از آنها در بازداشت به سر می برند . در بین ایشان سه تن از بانوان دارای اطفال صغیر می باشند.در حال حاضر دستگیری و تعقیب بهاییان همچنان ادامه دارد .آنها مرتکب هیچ خطایی نشده اند بلکه قلوبشان سرشار از عشق به کشور و هموطنانشان است و قلبشان به خاطر جنگ و نابودی که در وطنشان در جریان است به درد آمده است.ایشان با صرف وقت و صرف نظر از شغل و خانواده برای این هدف سرمایه گزاری نموده و به خدمت جوانان پرداختند، که منجر به این نتیجه غم انگیز گردید.
اعضای امنیت ملی با تعدادی از بهائیان ارتباط برقرار کرده و از آنها خواستند که جهت آزادی همسران دربند شان به امنیت ملی مراجعه نمایند . تعدادی از آنها برای بازجویی چند ساعته احضار شده بودند . آنها سریع به امنیت ملی مراجعه کردند چرا که یکی از مهم ترین آموزه های دیانت بهایی احترام به قانون و نظم و اطاعت از دستورات دولتی است و به هیچ وجه تمرد ، فرار یا شورش نمی کنند ، لیکن با وجود این طرز تفکر و با اطاعت امر امنیت ملی، هنوز تا کنون تعداد زیادی از ایشان به خانواده باز نگشته اند.
لذا ما این عمل ناپسند را که با ماهیت همه ادیان الهی و فرهنگها در تضاد است محکوم کرده و از شما برادران و خواهران عزیز می خواهیم به ما دست یاری دهید تا این اسرا رهایی یابند و به کانون خانواده خویش که هر لحظه انتظار بازگشت و دیدار آنها را می کشند ، بازگردند.
ما امیدواریم که این ابر سیاه سوء تفاهم که به منظور گمراه کردن مردم از شناخت دیانت بهایی منتشر شده است از بین برود . ما پیروان دینی هستیم که هدفش صلح و وحدت نژاد بشر است و برای ما حمل سلاح و استفاده از ابزار و آلات جهنمی حرام شده است.ما از دخالت در امور سیاسی و حتی امور حزبی نهی شده ایم. هدف ما تنها اصلاح عالم و کمک در تهذیب امم از طریق خدمت و دوستی می باشد .
حضرت بهاالله می فرمایند :" فضل الإنسان في الخدمة والكمال لا في الزينة والثروة والمال " و " ليس الفخر من يحب الوطن بل لمن يحب العالم "
این نداییست برای دعوت به همزیستی مسالمت آمیز بین مردم و قیام برای بنا و آبادانی این جهان شعله ور از جنگ و کشتار.
همینطور ما از موقعیت زندانی مظلوم جامعه بهایی رنج می بریم. یعنی مهندس حامد کمال محمد بن حيدرة کسیکه از دفتر کار خود در شرکت گاز طبیعی مایع در بلحاف در سوم دسامبر 2013 میلادی مخفیانه دستگیر شد و پس از نه ماه به زندان مرکزی منتقل گردید . ما میدانیم که او هیچ گناهی مرتکب نشده است و تنها به گناه بهایی بودن تحت شکنجه قرار گرفته. خانواده وی بسیاری از مشکلات و سختیها نظیر تهدید را تحمل کرده اند بعلاوه با قطع مستمری ایشان ، بار سنگین تامین معاش خانواده بر عهده آنها بوده و نان آور خانواده بدون محاکمه در زندان است.
در حال حاضر نزدیک به سه سال است که مهندس حامد کمال محمد بن حيدرة در زندان دور از خانواده تحمل حبس می نماید و بدون هیچ دلیل قانع کننده ای محاکمه وی به تعویق می افتد .ما می دانیم که طبق قانون متهم بی گناه است تا آنکه جرم ثابت شود . چگونه حامد به مدت سه سال بدون صدور حکم زندانیست ؟
همچنین در اینجا از دستگاه قضایی یمن می خواهیم که بر اساس عدل و انصاف که از بنیانهای اساسی در اسلام هستند عمل کند.
از شما هموطنان عزیز درخواست می کنیم در دفاع از این زندانی و برای آزادی وی ما را پشتیبانی و یاری نمایید و دست تجاوزگران را از ایشان کوتاه کنید و اجازه ندهید که همسر و دختران حامد کمال محمد را از وجود او در زندگیشان محروم نمایند.
ما از خداوند متعال می خواهیم که یمن وطن عزیزمان و مردم سربلند را مشمول خیر و برکت فراوان نماید.
به امید همبستگی و همکاری برای ساخت یمنی آزاد و به دور از انواع تعصبات.
با تقدیم تحیات و نهایت احترام
بهاییان یمن


لطفا نظر خود در خصوص این پست را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید . bahaiyon.blogspot.com facebook.com/omid.bahai facebook.com/bahainews9

0 نظرات: