اطلاعاتی در خصوص دین بهاییت

اخبار بهایی و اخبار جامعه بهائیت احکام بهائی آیین بهائی باورهای بهائیون زندانیان بهائی زندانیان بهایی کتب بهائی دانلود آثار بهائی قبله بهاییون قبله بهائیون تقویم بهائی سالنامه بهاییون حضرت بهاء الله حضرت عبدالبهاء شوقی فیس بوک جمهوری اسلامی اعدام خودکشی

پنجشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۹۵

شمیم اتحادی شهروند بهایی از زندان یزد آزاد شد

به گزارش خبرگزاری شمیم اتحادی شهروند بهایی ساکن یزد از زندان یزد پس از گذراندن دوران محکومیت لجظاتی پیش آزاد شد.
بنابر گزارش بهایی نیوز این شهروند بهایی پیشتر به اتهاماتی همچون "نشر اکاذیب ونگهداشتن تجهیزات ماهواره ای ، عضویت در تشکیلات بهایی و تبلیغ علیه نظام " به هست سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد که در نهایت در دادگاه تجدید نظر این حکم به سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ممنوعیت خروج از کشور برای دو سال محکوم شد.
...
بنابرگزارشها شمیم اتحادی پیشتر پس از انتشار ویدئویی چهاردقیقه ای از گلستان جاوید ( قبرستان بهائیان) که در شبکه من و تو منتشر شد بازداشت شد .
اعظم مطهری مادر این شهروند بهایی نیز پیشتر در پی بازداشت گسترده در شهرهای یزد، اصفهان و کرمان بازداشت شده بود که هم اکنون دوران محکومیت یک ساله خود را در زندان یزد می گذراند.

 نگاهی به اطلاعان دوران حبس این عزیزمان

 
وضعیت حکم قطعی
تاریخ تولد 1364
متولد یزد
ساکن یزد
محل دستگیری یزد
محل نگهداری یزد
نام زندان زندان مرکزی یزد
تاریخ دستگیری : 1391/12/26
تاریخ آزادی : 1395/03/18 ( آزاد شد )
قاضی : --------------
دادگاه : دادگاه انقلاب یزد
اتهامات :تبلیغ علیه نظام، عضویت در تشکیلات بهایی، توهین به مأمور، نشر اکاذیب و نگهداشتن تجهیزات ماهواره‌ای
میزان حبس 42 ماه
تعداد روزهای گذشته :  1183
روزهای باقیمانده 0 ( آزاد شد )
میزان وثیقه 
شمیم اتحادی در اسفندماه ۱۳۹۱ به اتهام «تبلیغ علیه نظام، عضویت در تشکیلات بهایی، توهین به مأمور، نشر اکاذیب و نگهداشتن تجهیزات ماهواره‌ای» به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.


اما دادگاه تجدید نظر حکم این شهروند بهایی را به سه سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی تغییر داد.
دو سال حبس تعزیری به دلیل فیلم برداری از گورستان تخریب شده بهائیان یزد، پنج سال از حکم مزبور به اتهام توهین به مقدسات و سه ماه حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و ۷۵ ضربه شلاق به اتهام توهین به مامور صادر شده است.
به گفته نزدیکان اتحادی دلیل اصلی بازداشت او و صدور این حکم، «ارسال یک فیلم چهار دقیقه ای از تخریب گورستان بهاییان یزد به یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارج کشور بوده است.»
در سال‌های اخیر گورستان بهاییان در شهرهای مختلف توسط نهادهای نزدیک به حکومت ایران تخریب شده است.
اعظم مطهری، مادر شمیم اتحادی نیز به یک سال حبس محکوم شده و منتظر اجرای حکم حبس است.
یادآوری می‌شود پیش از این هم، شمیم اتحادی در تابستان سال ۱۳۹۰ به همراه سه جوان بهایی دیگر هنگامی که برای گردش به یک منطقه کوهستانی رفته بودند دستگیر شده که به حکم دادگاه انقلاب یزد در فروردین ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تجدید نظر به سه سال حبس تعلیقی تغییر یافت.

0 نظرات: