اطلاعاتی در خصوص دین بهاییت

اخبار بهایی و اخبار جامعه بهائیت احکام بهائی آیین بهائی باورهای بهائیون زندانیان بهائی زندانیان بهایی کتب بهائی دانلود آثار بهائی قبله بهاییون قبله بهائیون تقویم بهائی سالنامه بهاییون حضرت بهاء الله حضرت عبدالبهاء شوقی فیس بوک جمهوری اسلامی اعدام خودکشی

دوشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۵

پلمب گسترده محل کسب شهروندان بهایی در ارومیه




به گزارش خبرگزاری به نقل از منابع آگاه ماموران اداره اماکن عمومی در شهر ارومیه اقدام به پلمب بیش از ۲۸ محل کسب شهروندان بهایی کرده است.
بنابر اطلاع منابع آگاه به مجموعه بهایی نیوز در حالی ده روز پیش ماموران اداره اماکن طی ابلاغ حکمی مبنی بر پلمب محل کسب پس از ده روز اقدام ورزیدن که شهروندان بهایی ساکن ارومیه طی پیگیری های پیاپی نسبت به دلایل پلمب محل کسب خود اطلاعی به دست نیاوردند.
به گفته این منبع مطلع "هیچ کدام از ادارات ونهادهای دولتی مسئولیت این پلمب را برعهده نگرفته و حتی اداره اطلاعات این شهر نیز پاسخگو نمی باشد ، این در حالی است که اداره اماکن دلیل این پلمب را اداره اطلاعات این شهر معرفی کرده است."
خبرنگار  از این منبع مطلع جویا شده است که تا کنون آنچه شنیده اید و تصور می کنید که دلیل پلمب بوده است را بیان کنید که این منبع مطلع می گوید : "دقیقا معلوم نیست اما آنچه گفته می شود این است که آنها می گویند چرا ما روز تعطیل، تعطیل کرده ایم و این حرفها آنها در حالی است که هیچ اخطاری نبوده و یکباره طی برگه ی گفته اند که محل کسب شما پلمب باید شود".
براساس گفته منابع مطلع  طی روزهای گذشته شهروندان بهایی ساکن ارومیه با مراجعه به دفتر رئیس اماکن، رئیس اصناف استان، استانداری آذربایجان غربی ، دفتر نمایندگان مجلس و همچنین اداره اطلاعات این شهر خواهان توضیح درخصوص اخطار گسترده به شهروندان بهایی این شهر شده بودند که در تمامی این نهاد ها و ادارات دولتی پاسخی از آنها شنیده نشده است.
لازم به یادآوری است که پلمب محل کسب شهروندان بهایی طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و طبق برگه اخطار همچنان شاهد اینگونه پلمب ها خواهیم بود.
اسامی صاحبان محل کسب که امروز و در روزهای آینده بر اساس اخطار پلمب محل کسب آنها پلمب خواهد شد ،داریوش جواهر دوست، سیامک احمدیان، محمدعلی درختی ، فرهاد درگاهی ، قربان نجف زاده ، سلیم نقوی ، پردیس پیروی . عرفان سمندری، ریتا لطیفی ، سیامک عبدی ، الهام عبدی، علی اقدسی ، سیاوش عبدی ،عین اله اقدسی، بنیان مقصودی ، وهاب مقدم ، شهاب نجف زاده، فردین اغصانی، چنگیز شاه محمدی ، فرزاد معبودی ،بهزاد درگاهی،نوید مرغی ، امید لطیفی و ساسان کریمی می باشد.
در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.
خبرگزاری یشتر دلیل پلمب محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با اعیاد دیانت بهایی در تعطیلی مذهبی ۹ روز دیانت بهایی اعلام کرده است و همواره در سالهای گذشته شاهد پلمبمحل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران پس از ایام تعطیلی دیانت بهایی بوده ایم. طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.

0 نظرات: