اطلاعاتی در خصوص دین بهاییت

اخبار بهایی و اخبار جامعه بهائیت احکام بهائی آیین بهائی باورهای بهائیون زندانیان بهائی زندانیان بهایی کتب بهائی دانلود آثار بهائی قبله بهاییون قبله بهائیون تقویم بهائی سالنامه بهاییون حضرت بهاء الله حضرت عبدالبهاء شوقی فیس بوک جمهوری اسلامی اعدام خودکشی

سه‌شنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۵

سالگرد چهارمین سال بازداشت شهاب دهقانی شهروند بهایی

آقای شهاب دهقانی نفر دوم از سمت چپ

به گزارش بازداشت امروز مطابق با بیست و یکم تیر ماه سال نود و پنج خورشیدی ، چهارمین سالگرد بازداشت آقای شهاب دهقانی می باشد.

صبح روز ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۹۱ خورشیدی، خانه‌های تعداد زیادی از شهروندان بهایی ساکن تهران مورد هجوم و بازرسی ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفت.

در جریان این هجوم، جمعی از بهاییان بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. از جمله دستگیر‌شدگان، شهاب دهقانی و همسرش، شمیس مهاجر بودند. شهاب دهقانی، ۳۳ روز بازداشت بود که ۲۴ روز آن را در انفرادی گذراند. شمیس مهاجر هم پس از ۲۶ روز بازداشت موقت، با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

یک سال بعد در ۱۲ مرداد ماه، شهاب دهقانی به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهایی ،در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه‌ محاکمه شد. پس از آن، همسر او نیز در همین شعبه دادگاه با اتهام مشابه رو‌به‌رو شد.

دادگاه، شهاب دهقانی را به ۴ سال حبس و شمیس مهاجر را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این احکام، در دادگاه تجدید نظر عیناً تأیید شد.

شهاب دهقانی سوم خرداد ماه سال ۱۳۹۳ پس از دریافت احضاریه، خود را برای اجرای حکم به زندان اوین معرفی کرد که پس از چند روز به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
هم اکنون بیش از بیست و هفت ماه است که دوران محکومیت خویش را در زندان رجایی شهر کرج می گذراند و حدود بیست ماه از این دوره هنوز باقیست.

0 نظرات: